Lakossági kárbejelentés

Amennyiben lakossági biztosítási módozathoz kapcsolódó káresemény érte, kérjük, töltse ki az alábbi űrlapot, hogy a kárrendezési folyamatot mielőbb elindíthassuk. Az alábbi lépéseket követve egyszerűen és gyorsan bejelentheti kárát, mindössze néhány perc alatt. Ez az űrlap kizárólag lakossági károkra vonatkozik. Amennyiben vállalati káreseménye van, kérjük, lépjen kapcsolatba munkatársainkkal, akik a kár típusától függően elindítják a megfelelő kárbejelentési folyamatot az Ön számára.

Hogyan töltheti ki az űrlapot?

  1. Név: Adja meg nevét pontosan úgy, ahogyan az a biztosítási szerződésén szerepel.
  2. E-mail: Írja be e-mail címét, hogy kapcsolatba léphessünk Önnel a kárrendezés kapcsán.
  3. Telefonszám: Adjon meg egy elérhető telefonszámot a további egyeztetésekhez.
  4. Káresemény típusa: Válassza ki a káresemény típusát a legördülő menüből (pl. KGFB, CASCO, Lakásbiztosítás stb.). Gépjárműkár esetén kérjük, adja meg járműve rendszámát is a felugró ablakban.
  5. Káresemény időpontja: Adja meg a káresemény pontos dátumát.
  6. Becsült kárösszeg (forintban): Írja be a becsült kárösszeget, hogy a kárrendezés gyorsabban megkezdhető legyen.
  7. Káresemény leírása: Részletezze a káresemény körülményeit, hogy minél pontosabb képet kapjunk a történtekről.
  8. Képfeltöltés: Ha rendelkezik fényképekkel a kárról, töltse fel azokat. Legfeljebb 8 fájl csatolható (PDF, JPG, PNG formátumban, maximum 4 MB méretben fájlonként).

Mi történik a kárbejelentés után?

A kárbejelentését követően a káresetet 2 munkanapon belül rögzítjük, és felvesszük a kapcsolatot Önnel, valamint a biztosítótársasággal. Tájékoztatjuk a további lépésekről, és végigkísérjük Önt a kárrendezési folyamat során, hogy ügye a lehető leggyorsabban és legzökkenőmentesebben megoldódhasson.

Kárbejelentés

* Kötelezően kitöltendő mezők

Káresemény esetén követendő lépések

  1. Kárenyhítés:
    Káresemény bekövetkezésekor elsődlegesen a kárenyhítéssel foglalkozzon. Például:
      • Tűzeset: Értesítse a tűzoltóságot.
      • Vihar okozta tetősérülés: Fedje be ideiglenesen a sérült részt fóliával, amennyiben lehetséges.
      • Villámcsapás: Húzza ki az elektromos berendezéseit az áramforrásból.
  2. Dokumentáció készítése:
    A kárenyhítést követően készítsen a kárról fényképeket több szögből, közelről és távolabbról egyaránt.
  3. Kárbejelentés:
    A kárt az észlelést követő 1-2 napon belül jelentse be. A kárbejelentéshez csatolja az elkészített fényképeket is. Kisebb károk esetén a biztosító akár telefonos kárrendezést és gyors egyezségi kifizetést is felajánlhat.
  4. Kárszakértői vizsgálat:
    A biztosító kárszakértője általában 5-7 munkanapon belül felveszi Önnel a kapcsolatot. Amennyiben a kár jellege (pl. csőtörés, üvegtörés) megköveteli a javítást a helyszíni szemle előtt, kérjük, a cserélt elemeket (pl. csövet, üveget) őrizze meg, és mutassa meg a kárszakértőnek. A javítás folyamatát szintén dokumentálja fényképekkel. Az elvégzett munkáról kérjen számlát, illetve összetettebb károk esetén tételes árajánlatot (anyag- és munkadíj bontásban).
  5. Helyszíni szemle:
    A szemle során mutasson meg minden károsodást, és győződjön meg arról, hogy az összes kár szerepel a szemle jegyzőkönyvében. A jegyzőkönyvet (akár digitális formában) olvassa át alaposan az aláírás előtt. Ha a kárszakértő bármilyen megjegyzést tesz, kérje, hogy azt is rögzítsék a dokumentumban.
  6. További kérdések vagy észrevételek:
    Ha bármilyen kérdése merül fel a kárszemle előtt, alatt vagy után, lépjen kapcsolatba kollégáinkkal vagy központunkkal. Segítünk a kárrendezési folyamat hatékony menedzselésében.
  7. Kifogások kezelése:
    Amennyiben nem ért egyet a biztosító által megajánlott kártérítési összeggel, jelezze számunkra. Jogos esetben intézkedünk a kárfelülvizsgálati kérelem benyújtásáról, amelyhez szakmai indoklást is csatolunk.

Fontos információk kárbejelentés kapcsán

  • Kollégáink által kezelt biztosítások:
    Ezen a felületen csak azok a károk jelenthetők be, amelyek az általunk kötött vagy kezelt biztosításhoz kapcsolódnak.
  • Egyéb biztosítások:
    Ha nem általunk kezelt biztosítással kapcsolatban szeretne kárt bejelenteni, de már ügyfelünk más biztosítással, külön megbízást kell kérnünk Öntől. Ebben az esetben is kérjük, hogy a bejelentés előtt lépjen kapcsolatba kollégáinkkal.
  • Új ügyfelek:
    Ha jelenleg nem rendelkezik nálunk biztosítással, nem áll módunkban eljárni az Ön nevében a hatályos törvények szerint. Ennek ellenére igyekszünk segíteni, de kérjük, vegye fel a kapcsolatot kollégáinkkal vagy központunkkal.

Fontos!

Kérjük, ellenőrizze az adatok helyességét az űrlap kitöltése előtt, és olvassa el adatkezelési tájékoztatónkat. Az űrlap elküldésével Ön elfogadja az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.